En kränkt företagare talar

Bra skrivet!

jeanette bohman

Det är 1:a maj. 2014. Jag läser Stefan Löfvens tal från Norra Bantorget idag och jag känner mig kränkt. I 20 år har jag varit företagare, det har jag varit för att jag har ett driv att skapa något, att vara min egen chef och att tjäna pengar på det jag gör. För det gör väl alla? Jobbar för att tjäna pengar. Det får jag som företagare dock inte säga, det är fult och det innebär i vänstermänniskornas ögon att jag lever på att någon annan jobbar för mig. Det får jag höra ofta av politiskt engagerade människor på vänsterflanken men även av fackliga ombud. Ofta väldigt kränkande kommentarer.

Under de här 20 åren har våra företag haft åtskilliga anställda, män, kvinnor, unga och gamla, med eller utan erfarenhet. Våra företag har genom åren inte bara genererat jobb, vi har utbildat, skapat möjligheter och gett människor möjlighet till kunskap och…

View original post 615 fler ord

